لوگو فروشگاه Pro-av

امروز: 8 اردیبهشت 1403 به PRO-AV خوش آمدید.

بهترین میکروفون بی‌سیم برای تولید محتوا

بهترین میکروفون بی‌سیم برای تولید محتوا

تولید محتوا حرفه‌ای

بهترین میکروفون بی‌سیم؟ خیر فقط همین نیست. فاکتورهای زیادی در تولید محتوای درجه یک، منطبق با استانداردهای فعلی دنیای دیجیتال، دخیل می‌باشند. از تصویر و صدای با کیفیت گرفته تا نورپردازی مناسب، تدوین حرفه ای و….
این روز‌‎ها دوربین موبایل های هوشمند به قدری در تصویربرداری قدرتمند شده‌اند، که برای تولید محتوا نیمه حرفه‌ای (و حتی حرفه‌ای!) کاربر را تا مقدار زیادی از استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بی‌نیاز کردند.!

اما بحث صدا همچنان یکی از مسائلی است که به همین سادگی قابل حل نیست! میکروفون داخلی گوشی‌های هوشمند شاید تا حد معمول‌ای نیاز شما را برآورده کنند، اما به هیچ عنوان قابل مقایسه با میکروفون‌های حرفه ای نیستند.!‌ میکروفون‌هایی که با ارائه‌ی صدایی فوق‌العاده شفاف، تاثیر محتوای تولیدی شما را دو چندان می‌کنند. و از همه مهم‌تر(میکروفون‌های بی‌سیم) به شما اجازه دور شدن از منبع فیلمبرداری را می‌دهند.
کیفیت صدا چیزی نیست که بتوان راحت از آن عبور کرد زیرا در نبود آن،‌ حتی با وجود تصویر با کیفیت،‌ ارزش کار شما به شدت کاهش خواهد یافت.
در ادامه‌ی مقاله لیستی از 3 میکروفون بی‌سیم برتر موجود در بازار فعلی را ارائه خواهیم کرد که سطح تولید محتوا شما را از متوسط به حرفه‌ای ارتقا خواهد داد.

    1. میکروفون بی سیم سارامونیک Blink900 B2
      میکروفون بی سیم Saramonic Blink900 B2

      میکروفون Blink900 B2 پرچم دار میکروفون‌های برند Saramonic میباشد. این میکروفون، هر آنچه از یک میکروفون بی‌سیم حرفه‌ای انتظار میرود را برآورده میکند.

      ویژگی‌های کامل این دستگاه در صفحه‌ی اصلی محصول مورد بحث قرار گرفته است، اما از ویژگی‌های خاص این میکروفون بی‌سیم که آن را منحصربه‌فرد کرده است. می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

       

    2. اولین نکته برد میکروفون Blink900 B2 است که در همه‌ی میکروفون‌های بیسیم حرف اول را می‌زند که با توجه تکنولوژی خاص در آنتن میکروفون
      (Inverted-F Antenna (PIFA)) در محیط باز برد 200 متری دارد و در شرایط پر نویز بهترین عملکرد را دارد. قاب (کیس شارژ) نگهدارنده‌ی فرستنده‌ها و گیرنده، در واقع محل شارژ کردن میکروفون‌ها است.! این کیس دارای یک باتری قابل شارژ است که می‌تواند هر دستگاه را تا سه بار شارژ کند و این بدان معناست که با توجه به اینکه هر دستگاه دارای عمر باتری شش ساعت می‌باشد، با یک بار شارژ کردن کیس می‌توانید میکروفونی با طول عمر ۲۴ ساعت داشته باشید.

      کابل های مورد نیاز برای تمامی اتصالات ممکن درون جعبه‌ی دستگاه موجود میباشند. این ویژگی که فقط در Blink900 دیده میشود شما را از خرید کابل‌های اضافه (که ارزان قیمت نیز نیستند!)‌ بی نیاز خواهد ساخت. همچنین ۲ عدد میکروفون لاوالیر نیز در جعبه قرار دارند. که فقط در پکیج میکروفون‌های برند سارامونیک به چشم می‌خورند و هر کدام ارزش 1میلیون تومانی دارند.

      میکروفون بی‌‌ سیم سارامونیک Blink900 B2

    3. میکروفون بی سیم سارامونیک BlinkMe B2

      جدیدترین محصول برند Saramonic، میکروفون BlinkMe می‌باشد. به جرئت میتوان گفت این میکروفون، زیباترین و خاص‌ترین میکروفون بی‌سیم موجود در بازار فعلی میباشد. صفحه نمایش تمام لمسی دایره شکل محصول، جلوه‌ی خاصی در ویدیو‌های ضبط شده‌ی شما ایجاد میکند و کیفیت ضبط صدا نیز بینظیر است!

      میکروفون بی‌سیم هوشمند سارامونیک BlinkMe B2 با صفحه نمایش لمسی BlinkMe قابلیت ضبط داخلی (on-board) را داراست. و هر میکروفون مجهز به 8Gb حافظه‌ داخلی میباشد. به این ترتیب از ایمنی صدای ضبط شده‌ی خود مطمئن خواهید بود. این کار همچنین از افت فریم، از دست دادن سیگنال و سایر مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند. همچنین Safety Track موجود در این محصول یک فایل صوتی ثانویه به عنوان پشتیبان با صدای 6- دسی بل ضبط می کند. با انجام این کار، می توانید از صدا ضبط شده‌ی خود محافظت کنید. و در صورت بروز هر گونه مشکل یا برش، گزینه دیگری داشته باشید. همچنین این میکروفون قابلیتی تحت عنوان ”کاهش نویز” را دارا میباشد که فقط با یک دکمه قابل دسترس است.

      این محصول دارای سیستم عامل داخلی است و حتی با نصب برنامه سارامونیک در موبایل قادر خواهید بود تا تنظیمات میکروفون (مانند ظاهر صفحه نمایش) را شخصی سازی کنید.
      برای آشنایی کامل با میکروفون BlinkMe می‌توانید در این لینک تمامی نکات مربوط به خاص‌ترین میکروفون بی سیم را ببینید.

       

      میکروفون بی سیم BlinkMe گیرنده دستگاه به عنوان یک داک شارژ نیز عمل می‌کند و فرستنده شما را بدون دردسر شارژ میکند. کاربران می‌توانند با BlinkMe یک روز کامل ضبط صدا داشته باشند و از 8 ساعت عمر باتری فرستنده‌ها و 24 ساعت عمر باتری گیرنده لذت ببرند. همچنین گیرنده این قابلیت را دارد که تا 4.5 ساعت عمر باتری را برای هر فرستنده به طور خودکار به اشتراک بگذارد.

      فراموش نکنید که چیزی به نام بهترین میکروفون بی‌سیم وجود ندارد. و این انتخاب سلیقه‌ای و با توجه به نیاز و کاربری شما است.
      چند میکروفون قدرتمند بازار را باهم بررسی می‌کنیم و در نهایت انتخاب با خود شما هستش.

    4. میکروفون بی سیم RODE Wireless GO II

      میکروفون Wireless Go II از برند نام آشنای RODE، یکی دیگر از میکروفون‌های پیشتاز بازار می‌باشد.
      میکروفون بی سیم RODE Wireless GO II

      این میکروفون همانند Saramonic BlinkMe، قابلیت ضبط داخلی (on-board) به همراه Backup track را داراست که با استفاده از نرم‌افزار مخصوص شرکت RODE قابل دسترسی خواهد بود. و صدای ضبط شده‌ی شما را ایمن نگاه خواهد داشت.اما در گیرنده میکروفون صفحه نمایش محدودی نسبت به رقبا دیده می‌شود. و در فرستنده‌ها نمایشگری ندارد.

      تمامی تنظیمات موجود محصول از خود دستگاه قابل دسترسی نیستند بلکه باید از App مخصوص شرکت RODE استفاده شود. هر دستگاه دارای عمر باتری هفت ساعته میباشد و هرکدام باید به طور جداگانه شارژ شوند. پس خبری از کیس شارژ همزمان مانند Saramonic Blink900 نیست. همچنین در جعبه‌ی Wireless Go اثری از ۲ عدد میکروفون لاوالیر و کابل اتصال لایتینگ و تایپ سی دیده نمیشود و باید به صورت جداگانه تهیه شوند.

      بهترین نکته مثبت Wireless Go این هستش که کیفیت و عملکرد این محصول در بازار فعلی امری اثبات شده است. و این میکروفون یکی از معروف‌ترین میکروفون‌های بی‌سیم در دنیا محسوب می‌شود.
      برای مشاهده مقایسه فارسی این میکروفون با Blink900 B2 سارامونیک به این لینک مراجعه کنید. برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

مقایسه قیمت بهترین میکروفون بی‌سیم بازار

تکنولوژی بی سیم 2.4گیگاهرتزی تکنولوژی ارزان قیمتی نیست و هر 3 تا میکروفون قیمت کمی ندارند. اما با توجه به عملکرد و ویژگی‌هایی که دارند خریدشان با این قیمت را کاملا توجیح کرده است.
در این لیست 3تایی که توضیح مختصری داشتیم گران‌ترین میکروفون بلینک 900 هستش که با توجه به پکیج کاملش با وجود گران‌ترین بودن کاملا به صرفه هست چون به خرید هیچ اکسسوری حتی کابل نیازی نیست. در رتبه بعدی در حال حاضر میکروفون وایرلس گو رود 2 هستش. و جالب این است که BlinkMe B2 با همه‌ی امکانات منحصر به فردش مثل صفحه لمسی و سیستم عامل هوشمند از دو رقیب خودش ارزان‌تر است.

در نهایت انتخاب مناسب از بین این 3 میکروفون، به سلیقه و نیاز شما مرتبط است. و باید با توجه به فعالیت خودتان بررسی کنید یا از مشاورین ما در جهت بهترین انتخاب برای شما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه گاما کامپیوتر