لوگو فروشگاه Pro-av

امروز: 8 اردیبهشت 1403 به PRO-AV خوش آمدید.

ترفندهای جستوجو در گوگل

ترفندهای جستوجو در گوگل; حرفه‌ای سرچ کن!

ترفندهای جستوجو در گوگل; حرفه‌ای سرچ کن!

جستوجو پیشرفته

امروزه بیشتر ما آدم ها برای تمام مشکلات روزمره خودمون به گوگل و جستوجو مطلب مورد نظر در اینترنت رو میاوریم. گاهی سرچ چند کلمه پشت سر هم شما را کم و بیش به نتیجه دلخواه می‌رساند; اما اگر بخواهید جستوجو یا سرچ حرفه‌ای در گوگل داشته باشید، به ترفندهای جستوجو در گوگل نیاز دارید. در این مقاله با ما باشید تا با ترفندهای گوگل آشنا شوید.

ترفندهای گوگل چه کمکی به ما می‌کنند؟

همه ما جستجو در گوگل را به‌خاطر سادگی آن دوست داریم. کافی است چند کلمه مربوط به موضوع موردنظر را بدون ترتیب خاص یا رعایت دستور نگارشی تایپ کنیم. تا موتور جستجوی بسیار قدرتمند و هوشمند گوگل آنچه به‌ دنبالش هستیم، در کسری از ثانیه نشان دهد. این نتایج گاهی آن‌قدر زیاد و متنوع است که پیداکردن دقیق آنچه می‌خواهیم، دشوار می‌شود. برای حل این مشکل، روش‌ها و ترفندهایی وجود دارد که هم جستجو در گوگل را آسان‌تر و دقیق‌تر خواهد کرد و هم مدل جستجو و دسته‌بندی اطلاعات در مغز ما را تغییر خواهد داد.

جستوجو در گوگل با تصویر

احتمالا نماد دوربین کوچک کنار کادر جست‌وجوی گوگل را دیده باشید. این دکمه را بزنید و URL تصویر را وارد کرده یا آن را از روی سیستم خود بارگذاری کنید تا فرایند جستجوی تصویری گوگل شروع شود. به علاوه امکان استفاده از سرچ معکوس تصویر (Reverse Image Search) را نیز دارید.

جستجوی تصویری گوگل

 

جستوجو پیشرفته با صدا

گوگل این امکان را به شما می‌دهد که به کمک صدا به جستجو مشغول شوید. اگر برای سرچ گوگل از مرورگر کروم یا اپلیکیشن آن روی دستگاه‌های اندروید و IOS‌ استفاده می‌کنید، کافی است در صفحه سرچ، روی علامت میکروفون بزنید. سپس آن‌چه می‌خواهید را به شکلی واضح و البته به زبان انگلیسی بگویید، گوگل نیز پس از دریافت صدا و تشخیص آن، نتیجه را نمایش می‌دهد.

سرچ گوگل با صدا

سرچ دقیق به “…”

اگر چند کلمه را به‌طور عادی در گوگل جستجو کنید، نتایج جستجو شامل تک‌تک این کلمات با نظم و ترتیب نامشخص در متن وب‌سایت‌ها خواهد بود. اما اگر آن‌ها را داخل دو گیومه (“…”) قرار دهید، گوگل با همان ترتیبی که کلمه‌ها را تایپ کردید، در وب‌سایت‌ها به جستجو خواهد پرداخت. برای مثال، جستجوی “ترفندهای گوگل” تنها نتایجی را نشان خواهد داد. که این دو کلمه با همین ترتیب کنارهم قرار گرفته باشند.

جستوجو حرفه‌ای گوگل

فیلتر کلمات خاص با ” – “

اگر نتیجه سرچ و جستوجوی شما در گوگل کلمات کلیدی خاصی وجود دارد که نیاز شما و هدف شما از سرچ نیست. می‌توانید با استفاده از کد ” – “ به اول آن کلمه، به موتور جستوجوی گوگل بفهمانید که تنها وب‌سایت‌هایی را به شما نشان دهد که این کلمه در آن‌ها به کار نرفته باشد. شما می‌توانید به هر تعداد کلمه که می‌خواهید از نتایج جستجو حذف شوند، «-» اضافه کنید. برای مثال، جستجوی زیر تنها صفحاتی را نشان خواهد داد که درباره شبکه‌های اجتماعی به‌غیر از فیسبوک  هستند.

فیلتر کلمه خاص

جستوجوی کلمه در وب‌سایت خاص با :site

از کاربردی‌ترین ترفندهای جستوجو در گوگل میشه به :Site اشاره کرد. زمانی که به دنبال مطلبی در سایت خاصی هستید فقط کافیه بعد از :Site آدرس سایت مدنظر را بنویسید. حتی برای آسان‌تر شدن سرچ می‌توانید فقط از “:” استفاده کنید. کلمه سارامونیک را مثل عکس زیر را در گوگل سرچ کنید، نتیجه سرچ شما مطالبی است با کلمه کلیدی “سارامونیک” که فقط در سایت pro-av منتشر شده است.

کاربردی‌ترین ترفندهای جستوجو در گوگل

محدود کردن تاریخ نتایج سرچ بین دو سال با “..”

عکس پایین را تماشا بفرمایید. برای تست Saramonic:pro-av 1401..1402 را در گوگل سرچ کنید. با استفاده از “..” شما تاریخ نتایج سرچ را بین دو سال محدود می‌کنید. البته یک راه دیگر برای این محدودسازی در گوگل در دسترس است که برای محدودکردن تاریخ نتایج جستجو می‌توانید از گزینه Tools زیر نوار جستجو هم استفاده کنید و Any time را به ماه یا سال گذشته یا هر تاریخ دلخواه با انتخاب Custom range تغییر دهید.

ترفندهای جستوجو در گوگل
ترفندهای جستوجو در گوگل

اگر ترفند جستوجوی کاربردی هم شما بلد بودید که در این مقاله نیست، برای ما بنویسید. ♥
تخفیف‌های ویژه سایت را از دست ندهید.!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه گاما کامپیوتر